فولاد سفيددشت بزرگترين واحد صنعتي استان چهارمحال و بختياري

کد خبر: 10353 تاریخ انتشار: 1400/06/02 12:58:23
نمایش: 2262
اخبار
شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري بزرگترين واحد صنعتي استان چهارمحال و بختياري و يکي از طر ح هاي هفتگانه فولاد، در کيلومتر ۳۵ جاده شهرکرد - بروجن واقع گرديده است.
مديرعامل شرکت فولاد سفيددشت هم زمان با سالگرد پيوستن اين شرکت به گروه فولاد مبارکه در گفت وگو با خبرنگار فولاد گفت: عمليات اجرايي طرح مجتمع فولاد چهارمحال و بختياري در تيرماه ۱۳۸۶ آغاز شد و در آذرماه ۱۳۹۳ با مشارکت ۶۵ درصدي شرکت فولاد مبارکه و ۳۵ درصدي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به عنوان شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري تأسيس گرديد که واحد احيا مستقيم آن از آبان ماه سال ۹۵ در حال بهره برداري بوده و واحد فولادسازي و ريخته گري آن نيز با پيشرفت فيزيکي بيش از ۸۸ درصد در حال ساخت است .
محمود ارباب زاده افزود: شرکت فولاد سفيددشت داراي دو سهام دار عمده (فولاد مبارکه با 65 درصد و سازمان ايميدرو با 35 درصد) است .
وي در ادامه به عملکرد چهارماهه نخست اين شرکت پرداخت و گفت: هم ا کنون با توليد 315516 تن آهن اسفنجي در واحد احيا مستقيم در چهارماهه نخست سال 1400 ،توليد اين محصول در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد 21 درصدي همراه شد. واحد احيا مستقيم در سه ماهه نخست سال جاري نيز شاهد ثبت سه رکورد متوالي توليد ماهيانه بوده است.
مديرعامل شرکت فولاد سفيددشت خاطرنشان کرد: طي مميزي انجام شده توسط نماينده داخلي شرکت SGS در هفته نخست تيرماه 1400 ،اين شرکت موفق به تمديد گواهينامه ISO9001 در مديريت کيفيت و اخذ گواهينامه هاي ISO14001 مديريت زيست محيطي و ISO45001 مديريت ايمني و بهداشت گرديده است.
ارباب زاده تصريح کرد: دستيابي به اين موفقيت ها در کنار اتمام برخي از پروژه هاي جنبي شامل مرکز داده (Center Data) و پست برق شرکت، همچنين تسريع در پيشرفت پروژه بريکت سازي به ميزان 94 و پروژه فولادسازي و ريخته گري مداوم به ميزان 88 درصد، برگ زريني ديگر در دفتر افتخارات بزرگترين واحد صنعتي استان در چهارماهه ابتدايي سال 1400 خواهد بود.
وي عنوان داشت: از اواسط تيرماه امسال به دليل بروز محدوديت ها در مصرف انرژي، ظرفيت توليد در واحد احيا مستقيم به عنوان تنها واحد در حال بهره برداري شرکت به ميزان 35 درصد کاهش يافته که به محض اعلام رفع محدوديت ها از طرف شرکت توانير، ظرفيت توليد آهن اسفنجي به ميزان اسمي کارخانه افزايش پيدا خواهد کرد.
مديرعامل شرکت فولاد سفيددشت تصريح کرد: در حال حاضر تقريبا تمام آب موردنياز واحد احيا مستقيم از منبع پساب تصفيه شده شهر بروجن و با فناوري اولترافيلتراسيون بومي شده تأمين مي گردد. اميد است با رفع موانع پيش رو در مسير راه ا ندازي واحد فولادسازي و ريخته گري تا پايان سال جاري،گام مهمي در راستاي تکميل زنجيره توليد فولاد در شرکت فولاد سفيددشت برداريم.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
113
امروز
713
دیروز
673
هفته
10292
ماه
192045
کل
238730
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟